Två hjul är så kul

Jag har glömt att skriva om en sak som har blivit min favoritgrej sista halvåret. Jag har nördat in på att cykla.
Jag började träna lite försiktigt i början av april och upptäckte att det var den perfekta motionsformen. Min gamla mountainbike fick duga och det blev nästan 70 träningsmil på den. Jag tänkte att det är bättre att ta det man har, och se om man vill hålla på. Och det ville jag visst. Så nu har jag en begagnad Bianchi MTB som är en dröm att cykla på jämfört med den urtrampade GT:n. Jag har åkt HalvVättern (15 mil) på 5 timmar och kör 2-3 ggr i veckan än. Har dessutom tappat chipsmagen. Det känns bra.
Det är fantastiskt skönt att komma ut i skogen och cykla, man lär sig nya vägar och får se nya saker hela tiden. Att man sen får bättre kondition och ökar det allmäna välbefinnandet är ju en bonus!
Det här lät riktigt präktigt jag vet, men det spelar ingen roll för det ÄR kalas att vara lite vältränad och pigg!
/Cykelnörden

Kommentarer
Postat av: Chrissi

Skönt att veta att jag inte är själv om att vara cykelnörd! Trampa på!

Postat av: Ida

Hehe, det sägs ju att man bli mer å mer lik sina föräldrar ju äldre man blir! ;-)

2007-07-03 @ 22:00:47
Postat av: Anonym

Länge leve alla cykelnördar!
Tack Ida det värmer! ;)

2007-07-06 @ 09:40:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback