Karaktär, komsi komsi.

Karaktär. Vilket tråkigt ord. Ändå är det en av de viktigaste sakerna i livet. Karaktär betyder tydligen att lära sig att göra saker som är bra för en, och hålla på under längre perioder med de bra sakerna. Ändå är det så svårt att få! Man pratar om att äta, sova och träna ordentligt så man mår bra. Jag satte upp ett mål efter semestern. Att sova före 22 på vardagskvällar. Det har lyckats en enda kväll på 4 veckor. Jag har upptäckt att jag mår skitbra av träning, ändå har jag inte rört en fena för att komma igång sen i maj. Visserligen hindrad av virusinfektioner tidvis, men ändå. Och att börja laga egen mat och ta med till jobbet. Glöm det. Har inte haft matlåda mer än högst 2 gånger sen semestern. Däremot har jag lyckats börja uppskatta ett bloss då och då. Jag har långsamt utarbetat en devis som jag håller lite väl hårt på. Det som gör mej glad är nyttigt för mig, i måttliga mängder. Tydligen är jag mer benägen att njuta än att plåga mig. Jag VET att jag har många hundra tusen medtänkare i detta fall. Men i morrn ska jag nog testa att ge mig ut i spåret för en första löprunda. Om det inte regnar. Vi får se. Klart är i alla fall att Luther hade använt mig som ett varnande exempel i sin katekes om vi hade känt varann. Hans röst hörs i bakhuvudet allt oftare så jag får nog ta mig i kragen och skaffa mej lite karaktär snart. Man ska HA den, inte VARA en. Men det är vi ju allihop. :)

Kommentarer
Postat av: Loos

Jag har FAKTISKT tänkt att jag ska börja träna. Men det tänkte jag ju i januari också, och även då blev jag stoppad av en förkylning. Men jag har på känn att den här börjar ge med sig snart.. och då får vi se hur det går med min karaktär..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback