Dubbletter

Episod 1
I lördags såg jag en SAAB 9000 där plastlocket till dimljusfästet hade lossnat och hängde ner. 1 timma senare såg jag en likadan bil, med SAMMA grej hängandes löst... Skumt!

Episod 2
I morse hörde jag en sportkommentator använda ordet "fippla" när han beskrev hur en målvakt hade tappat in en boll i mål. 5 minuter senare satt studiokillen i grannkanalen och pratade om politik, och för att beskriva nåt schabbel i en kommun så använde han vilket ord...? Jo, just det. FIPPLA!!!

Vad är chanserna att två så här osannolika ord/händelser uppträder i snabb följd, så att samma person (Gurun) upplever dem? I det närmaste obefintliga.

Fortsätt att läsa min blogg om du vill höra om fler spännande episoder i en Guru's liv.


Kommentarer
Postat av: annaw

Fippla är annars ett väldigt underskattat ord.. :)

2006-08-21 @ 11:50:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback