Nya perspektiv!

Igår träffade jag en grupp människor från Argentina. De är här på ett utbytesprojekt och ska få uppleva det svenska samhället i stort och smått. Det är en livsdröm för flera av dessa människor att få resa ut till t.ex. Europa.
Vi besökte ett äventyrsbad i närheten och där kan man simma ut utomhus i en del av badet. Väl ute kan man ju typ rulla sig i snön och ha lite snöbollskrig. Eftersom det är de första gångerna som de här killarna och tjejerna får se snö, är det en enorm upplevelse. De kunde inte sluta skratta och skrika av glädje.
Jag hade ont på skinnet av snön och i magen av skratt efteråt.
Och tänkte på att jag hade gått och surat över att kopiatorn på jobbet inte funkade dagen innan.
Hmm. Jag undrar vem som har bäst liv. Glada människor från fattigare omständigheter eller sura kontorsslavar från ett "rikt" land.

Kommentarer
Postat av: El Mango

I-landsproblemen kan tydligen få människor att må precis lika dåligt som u-landsproblemen. Kanske.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback