Nya och viktiga ord

Idag beställde jag reklampennor till vårat företag. Jag fick ett korrektur där våran logga var placerad på den där lilla klämman på pennan, som man sätter fast pennan med, typ i kanten på byxfickan... ja, men ni vet vad jag menar.
Hur som helst, jag ville ha loggan på själva pennan, det skulle bli bättre tyckte jag och ringde tjejen som hade gjort korrekturet. Jag försökte förklara var jag ville ha trycket. Det gick inget bra, tills jag bryskt, men mycket tydligt, blev informerad om att det heter "Pennkropp". Smaka på det ordet.
"Pennkropp".
Det är inte ofta man säger ett helt nytt ord på svenska. Men idag hände det. "Pennkropp".
Jag tycker själv att MIN kropp kan beskrivas på samma sätt, kanske det är därför jag fäster mig så mycket vid ordet Pennkropp. Eller låter det inte lite obscent liksom? Prova att säga det med lite hes Rod Stewart röst: ...ehh....pennkrooopp.....
Förresten, klämman på en penna heter inte klämma. Den heter "Clips".

Kommentarer
Postat av: Anna

hahaha! man kan tycka att det inte är så svårbegripligt om man skulle säga "jag vill ha loggan PÅ SJÄLVA PENNAN". Folk ska alltid trassla in sig...

Postat av: El Mango

Apropå roliga penn-ord. Min sambo tyckte att folk tittade lite konstigt på henne när hon pratade om sitt "pennfack" när hon var i USA...

2006-03-07 @ 00:48:19
URL: http://tankaromstortochsmatt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback