Gurun = Nomad

Nu har jag flyttat. För 6:e gången på 8 år. Jag har inte familj, så det är inte så komplicerat som det kan verka. Men ändå, folk reagerar på att man inte stannar så länge på samma adress. Av nån anledning så är det emot normen att flytta ofta. Jag flyttar när jag tycker att jag behöver det, pga jobb och fritidsengagemang osv.

Analysen en del gör av mig blir då att jag är rastlös och osäker. Att jag inte har ro i kroppen och måste röra på mig. Men varför blir en del så upprörda när man säger att man har flyttat igen? De har ju ändå aldrig varit hemma hos mig? Så då spelar det väl ingen roll? Eller får man osynliga livspoäng ju längre man bor på samma plats? Jag visste inte det!

Jag tycker det är perfekt att flytta, för då rensar man ut gammalt skräp och får ordning på grejerna igen. Och vem tycker inte att det är spännande att möblera en ny lägenhet? Eller fixa lite nya belysningar och se andra saker när man tittar ut genom fönstren. Jag tycker det är hur kul som helst! Att jag sen den här gången får mycket större och trevligare hem, det är ju inte fel.

Nej, låt mig flytta utan att komma med förebrående åsikter, tack.
Kom hem på en kopp kaffe istället och se hur mysigt det är i min nya våning!

Kommentarer
Postat av: Chrissi

Jag flyttar också ofta. Vid ett tillfälle hade jag 2 eftersändningslappar på posten när den kom :P
Skräp samlar man på sig otroligt fort! Ps. Har du något annat än kaffe för oss som inte dricker kaffe? :) ds

Postat av: AnnyPanny

Du den där gillar jag, rensa bort allt gammal och börja på ny kula.. :) why not!

2006-11-27 @ 19:24:22
URL: http://ankii.blogg.se
Postat av: annaw

att ha flyttat är trevligt. Men just själva flyttandet är bara jobbigt.. Samtidigt som det är skönt att rensa ut skit och få fint i nya lägenheten. Själv har jag flyttat tre gånger på fyra år :)

2006-11-28 @ 10:52:21
Postat av: mosstrollet

själv har jag bott på elva tolv olika adresser hittills under mitt liv. Jag kan också tycka det är skönt att flytta. Själva känslan att packa upp och "start over".. Men nån dag ska jag hitta nånstans att slå mej till ro. Eller när jag blir rik ska jag ha flera hus som jag kan flytta mellan, så slipper man den jobbiga delen :P

Var bor du nu?

2006-11-28 @ 13:08:52
URL: http://mosstrollets.blogspot.com
Postat av: Gurun

Mosstrollet: Jag har flyttat till metropolen Finspång

2006-11-28 @ 13:13:31
Postat av: Cliffy

Jag bodde hos föräldrarna tills jag var 23 år (Stockholms bostadsmarknad är ju knepig), på tre olika adresser. Sedan ahr jag bott på sex adresser sedan dess. Och nästa år fyller jag 30 och "firar det" med att flytta en gång till i januari.

Det är oftast kul att flytta. Det känns spännande och intressant med miljöombyte, och det känns nästan alltid som ett uppköp på nåt vis, ibland även då det inte är det egentligen. Men själva flyttandet med att packa ner och packa upp drabbar min slöa självdisciplin rätt hårt. Och vadå rensa ur gammalt skräp? Jag har släpat med mig gammalt skräp i alla mina flyttar. Nästan allt har ett affektionsvärde för mig. Eller också är det saker som är fullt användbara fastän de inte använts på länge - sådana kan man ju inte heller slänga.

2006-11-28 @ 19:25:59
URL: http://tankaromstortochsmatt.blogspot.com
Postat av: KajTheHaj

Hörrödu, kaffe låter inte helt fel...

Vi synes broder!

2006-12-01 @ 03:03:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback