Länklista gone nuts

OK. Nu ska det redas ut. En länklista kan bl. a. användas till dessa 2 saker.

1. Att ha den som snabblista för sitt eget bruk.
2. Att tipsa eventuella läsare om bra bloggar.

Kommentarer till punkt 1.
En bra idé om man läser många bloggar, man kommer åt dem snabbt.
Argumentet "-Jag har den bara för MIN skull" är helt ok, även om det för flera av oss utanför bloggelitens innersta hybriskärna framstår aningen egotrippat. I Internet Explorer finns en smart grej som heter "Favoriter".

Kommentarer till punkt 2.
Jag har vänligt men bestämt blivit upplyst om att det är såå 2001 att länka till nåns blogg bara för att ge den fler läsare. I vårt självupptagna decennium är detta helt konsekvent. I Guruns universum har vänlighet fortfarande ett stort värde. (Ursäkta mig, alla hippa innerstadsexhibitionister.)

Förtydligande:
Jag läser självklart massor av bloggar utan att ha länken till dem på min blogg, eller ens hoppas att de ska läsa min. Mest för att jag inte orkar gå in och lägga in dem... Jag är en öppen, nyfiken och hövlig människa. Älskar att både läsa och skriva. Så snälla, hoppas detta är tydligt. Det är uppenbart att detta var viktigt, eftersom det blev så många reaktioner hos Sandra. Känner mig fortfarande hedrad över att ha blivit associerad med George Costanza.
All yours, Gurun




Kommentarer
Postat av: Jenny

No offence från min sida, dina argument håller helt klart. Och George C är cool :-)

Postat av: Sara

Jag länkar också av vänlighet och för att jag tycker att vissa förtjänar fler läsare, men också för att visa vilka jag läser och tycker om (därför finns också en del större bloggar som inte verkar bry sig så mycket om mig med på listan).

Det känns lite som många som skrivit på Sandras blogg inte vill erkänna riktigt att det självklart är en merit att bli länkad av en blogg som har fler läsare än ens egen. Fast det är upp till dem hur de väljer att se på saken :)

Både rss och favoriter är bra för att komma ihåg länkar ;) min egen länklista känns som ett mer trubbigt verktyg. För mig känns det som 90-tal att använda sin hemsida/blogg istället för favoriter ;)

2006-09-06 @ 13:53:17
URL: http://blogg.berlekom.com
Postat av: Gurun

Sara: Tack för inlägget!

2006-09-06 @ 15:18:03
Postat av: mosstrollet

wow, du lænkar till mej. Vad glad jag blir :) Lite rørd faktiskt..

Min lista ær ungefær bara en tredjedel så lång som min favoriterlista..Men jag vet inte var jag står i frågan :)

2006-09-06 @ 19:34:22
URL: http://mosstrollets.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback