En gammal tjej

Jag har fått garage. I bostadsrättsföreningen Lättmetallen, där jag bor. Varmgarage dessutom. Slut på rutskrapandet, kallstarterna och parkeringsletandet. Gun, 83, har sålt sin bil på order av sönerna, och nu fick jag hennes garage. Hon är för övrigt den enda 83-åring jag har träffat som pratar som en tjej. Pigg och glad och MED, om ni fattar vad jag menar. Hon tänkte slänga alla grejer som hennes bortgångne man samlat på sej, men det var tur att hon visade mej prylarna. Jag la beslag på pallbockar, oljekanna, stålborstar, bra-att-ha-låda, ståltråd och en mängd andra saker som alla vet att man inte kan vara utan i ett garage. Perfekt liten fixarverkstad alltså. Jag får nog till och med plats med mina cyklar där nere. En Battaglin Stealth och en Bianchi MTB.
Sa jag inte att bloggning handlar om viktiga saker???


Kommentarer
Postat av: Loos

Göttans! Fortsätt såhär nu bara!

Den där svarta piggrejen är lätt. Du kanske vill ha den i din samling? Du kan ju lägga den i din bra-att-ha-låda! Men vad sjutton kan det vara för någonting?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback