Dagdröm #4

Idag satt jag en stund och tänkte tillbaka på när jag var 9-10 år gammal och tillbringade en del av sommarlovet hos farmor och farfar i Småland.
Och kom ihåg hur det luktade och kändes när allting var soligt och lyckligt.
Några minnen som dök upp får bli en liten berättelse:

solvarma plattgångar mellan potatis och jordgubbar
järngrinden som gick att "åka" på
en solbränd glad farfar som visslar "Jungman Jansson"
åka i gröna Polon till sommarstugan
alltid gröt med jordgubbssylt på morgonen
Lönneberga kyrka
ekan som läckte lite lagom
metspön och plåthinkar på bryggan
sockerdricka i matkällaren

... jag tar en tur till dit, vi hörs!

Kommentarer
Postat av: Lillasyster

Så sant, så sant... *drömmer sig också tebaks* Fast jag kommer ju inte ihåg farfar förstås... :-)

2006-04-11 @ 17:57:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback