Att lyssna på stenar som glider

Curling. Köörling. En OS-sport sedan Nagano-98. Sport!? Jag trodde att sport innehöll nån form av fysisk aktivitet,men jag måste ha misstagit mig. Att hasa omkring och putta stenar på is liknar mer ett trevligt sällskapsspel typ Kubb. Varför är inte Kubb en OS-gren förresten? 
Botten nåddes när jag lyssnade på radio häromkvällen i bilen, och försökte ratta bort vad jag trodde var nån ångestladdad scen ur en Norénpjäs med hasande ljud och upprörda kvinnoskrik, men insåg snart att det var en curlingmatch. Nog för att man faktiskt kan acceptera att man inte får vara ifred för sport NÅGONSTANS nu under 2 veckor, och det är helt okej. Sport är kul. SPORTalltså. Finns många mycket sevärda grenar. Men som sagt, kubb och andra lekar, typ curling är ju måttligt intressant att se andra hålla på med. Än mindre HÖRA på. (Förresten, det kanske vore något för SR:s ledning att ta upp, att t.ex. sända ett parti Monopol hemifrån nån svensk lägenhet nån gång?) Jag är inte sporthatare på något sätt, men jag lovar härmed mig själv att höja kvalitén på mitt liv och aldrig mer lyssna på curling.


Kommentarer
Postat av: Anna

curling innhåller ju sopning. härmed tycker jag även att vi inför städning på os-programmet! Och jag vill ta guld. Tack.

trevlig helg!

Postat av: El Mango

Jag hade i o f s tidigare tänkt skriva om dubbelrodel, men nu fick jag fick lite extra inspiration av ditt inlägg (länkar till dig i mitt senaste inlägg). Tack.

2006-02-18 @ 10:39:11
URL: http://tankaromstortochsmatt.blogspot.com
Postat av: Ina

Skrattar gott åt curlingutbrottet i detta inlägg...!! :-D Jag hamnade för övrigt här via länken som El mango nämnde tidigare. Jag återkommer för att läsa mer!

2006-02-18 @ 23:55:02
URL: http://snaret.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback