Dagdröm #1

Jag sitter vid min dator en måndag i februari och försöker förstå vad det är en av våra kunder vill ha, men jag misslyckas, känner mig värdelös och frustrerad. Och undrar vad jag håller på med. Magen gör lite ont, hjärnan är trött och själen skriker.

Drömmer mig tillbaka till en torsdagskväll i slutet på april förra året när jag och tre kompisar låg på varsin solstol och tittade på solnedgången vid Puri Nusa, en bungalow på den lilla ön Nusa Lembongan utanför Bali. 30 grader varmt, bara vågbruset från revet och inga bekymmer utom möjligtvis vad man skulle beställa in för middag... För att inte nämna en iskall flaska av den inhemska brygden Bintang på bordet bredvid. Alla människor var glada, avslappnade och vänliga. Jag minns att jag tittade upp på de första stjärnorna som tändes över Balinesiska Sjön och tänkte att livet var enkelt. Ingen dator, ingen magvärk och inga krav. Ingen snö, ingen bil, inga måsten.

Bara hav, värme, trevliga människor och lycka. Gissa vart jag skulle sticka om jag fick välja... Suck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback