Observerat

I morse när jag gick ut till bilen kl. 06.30 la jag märke till att damen i en av lägenheterna på andra våningen i mitt hus var i full färd med att byta gardiner i sitt kök. Hmm. Kanske kan man skona sina undervarande grannar och vänta med grovjobben till efter 7-8 nån gång?!?? Men inte i vårat hus. Där råder total pensio-anarki. Jag funderar på att starta en gerillarörelse som fokuserar på att genomföra högljudda aktiviteter mellan klockan 21 och 04.30, dvs de timmar då dessa kära grannar trots allt , troligen motsträvigt, tycks genomlida sin dygnsvila. Fast om man frågar dem så ligger de minsann inte och drar sej inte. Nähä då. Byken ska kokas och potatisen skalas. Så har vi ALLTID gjort.

Jag gjorde min första civila olydnadsaktion häromdagen. Jag skulle gå till jobbet och det hade snöat så pass att jag insåg att jag behövde skotta lite utanför vår port. Samtidigt inser jag att partypensionärerna fortfarande sover! Nerdragna persienner i sovrummet! Så jag skrapade snö istället. Ljudligt och ordentligt. Moahahahahaaahaaa.
Jag slutade när det fladdrade till i persiennerna så att de såg att dett var jag. Mission accomplished. Grattis och godmorgon!

//Gerilla ledaren

Kommentarer
Postat av: Anna

du är för rolig du :)

Postat av: turmalin

grannar är jobbiga ibland!! I know, har haft allt från pundare till dampungar som grannar..

2006-02-14 @ 16:17:58
Postat av: El Mango

Bra där. Du följde min gamla devis "Don´t get mad, get even". :-)

2006-02-14 @ 23:38:39
URL: http://tankaromstortochsmatt.blogspot.com
Postat av: Argaste

Det går inte att vinna mot gubbväldet jag har mycket erfarenhet inom området. Ligger i just nu i skokrig med min granne utan minne. Berättar mer sen

2006-02-15 @ 10:44:18
URL: http://argaste.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback